SEA Audits op maat
Kwalitatief vs Kwantitatief
Intussen heb je SEA audits in allerlei maten, prijsklassen,... waarbij het grootste verschil doorgaans zit in hoeveel kwalitatieve analyse er effectief heeft plaatsgevonden bij het opstellen van je audit. Aan de hand van een algoritme of zelfs enkele geautomatiseerde templates kan je namelijk al snel een eerder kwantitatieve audit samenstellen. Hiermee weet je echter nog niet of je toegepaste targeting strategie goed geïmplementeerd is of de inhoud van je ad copy optimaal aansluit op je doelgroep en de beoogde KPI's.
Met Lookla kies ik daarom 100% voor de kwalitatieve SEA audits waar ik een combinatie maak van doorgedreven analyses op maat van je Google Ads account, een bijhorend woordje uitleg alsook de uiteindelijke interpretaties en impact op je Google Ads account.
Aan de hand van een diepgaande analyse van de Google ads account, ontvang je een uitgebreid document met daarin een overzicht van wat goed en minder goed staat, wat moet opgelost worden en waar enige urgentie achter zit, met tevens daarbij hoe jij of een agency dat moet optimaliseren.
Opportuniteiten
Een onderdeel waarin Lookla meestal verschilt van andere SEA audits. Aanvullend krijg je namelijk ook nieuwe opportuniteiten aangereikt die het aantal sales en/of leads danig kunnen opdrijven. Dit kan gaan van nieuwe features die nog niet gebruikt worden in je account tot extra reach die je kan opbouwen door extra relevante thema’s toe te voegen aan de campagne / account.
Elke Google Ads audit omvat volgende onderdelen (indien beschikbaar):
De audit-onderdelen 5 tot en met 7 worden herhaald per sub-kanaal (Search, Display, Shopping en/of Video). Als er een Bing account is, wordt deze uiteraard mee opgenomen in de SEA Audit.