Waarom SEA Audits?

Waarom SEA Audits?

Ik wil zo relevant mogelijk adverteren

Een KPI die hierbij belangrijk is, is de CTR of doorklikratio waarmee de verhouding wordt aangetoond tussen klikken enerzijds en vertoningen anderzijds. Elke adverteerder tracht uiteraard zoveel mogelijk klikken te genereren voor zijn vertoningen. Afhankelijk van verscheidene factoren kan je dit echter optimaliseren en dit zal eveneens de eindresultaten ten goede komen. Want hoe relevanter je adverteert, hoe sneller mensen gaan doorklikken op je advertenties en hoe sneller ze kunnen converteren op je website.

Dit betekent dat je zowel zaken kan optimaliseren aan de targeting zijde van je campagne , maar ook aan de advertentiezijde. CTR-waarden die verdubbelen zijn hier zeker mogelijk. Dergelijke optimalisaties kunnen CPC-verlagingen teweeg brengen tot wel 40% of meer.
Vraag zeker een 
SEA analyse op maat aan!

Te lage ROI?

Waarschijnlijk één van de meest voorkomende redenen waarom een audit nodig is. Bij een te lage ROI worden al snel overhaaste conclusies getrokken. Zo kan je naast heel wat websiteverbeteringen ook weer verder gaan sleutelen aan je campagnes om dit verder doordacht op te krikken. Meer actiegerichte advertenties, beter aansluitende landingspagina’s, … noem maar op. Allemaal zaken die kunnen bijdragen tot betere salesvolumes en/of een lagere kost per sale of lead. Tips op maat nodig?

Meer sales nodig?

Binnen Google Ads zijn er steeds heel veel manieren om het aantal sales of leads op te krikken. Alleen is het belangrijk om de juiste manier te kiezen voor jouw zaak. Is het een kwestie van het bereik uit te breiden, andere netwerken te ontdekken, extra landen toe te voegen,… Ik geef je graag advies op maat om deze vele mogelijkheden volop te benutten. Graag advies op maat?

Online concurrentie is moordend

Er staan steeds concurrenten boven je advertentie terwijl je toch al zoveel budget investeert. Hoe doen ze dat toch? Of helt de kosten-batenbalans  te veel over naar de kosten? Veelal is de oplossing makkelijker dan je denkt. Na een grondige SEA audit, zal blijken hoe je het best moet ageren op marktbewegingen en hoe je er je eigen voordeel mee kan doen ten opzichte van de concurrentie.

De aanbevelingen van Google Ads geven aan dat mijn campagnes perfect zijn, wat nu?

Heb je een Optiscore van bijna 100%, super, join the club. Maar deze aanbevelingen geven aan wat er mogelijk is en wat er momenteel al gedaan wordt in je markt. Helaas geeft het nog niet weer of alles effectief correct wordt gebruikt. En daar hoeft het niet te stoppen. Tevreden met Click share of je impression share? Is je account voldoende dynamisch opgebouwd en kan je account met andere woorden groeien zonder dat er bakken geld de deur uitvliegen?
Extra inzichten kunnen zeker zorgen voor extra bereik wat dan weer leidt tot extra sales. Laat daarom op regelmatige basis eens een extra paar ogen of er nieuwe opportuniteiten zijn.

Ik adverteer met behulp van een agency, dus dat zal wel goed zijn. Toch?

Dat kàn perfect lopen als er regelmatig nieuwe dingen worden getest en als ofwel het salesvolume steeds stijgt of de kosten steeds dalen. Maar eens kijken kan nooit kwaad. Met 14 jaar ervaring op de teller, zie ik in elke Google of Bing ads account zaken die kunnen worden aangepast zodat er meer sales (voor minder geld) gegenereerd kunnen worden.

Als altijd dezelfde ogen naar je account kijken kan een audit door iemand van buitenaf al snel extra sales of goedkopere conversies opleveren.

Minder betalen voor meer conversies?

Dat kan zeker en is één van de belangrijkste uitdagingen van elke adverteerder. Maar hoe doe je dat? Waar snijd je budget weg om elders te investeren? Waar zet je extra in waardoor de saleskans exponentieel toeneemt? Hoe creëer je minder irrelevante bezoekers op je website waardoor je meer verkopen kan realiseren per bezoeker? Stuk voor stuk opties om te overwegen om uiteindelijk meer sales te genereren voor dezelfde prijs of nog lager. Bespreek daarom je opties met een expert.

Adwords al getest, maar niet voor jou?

Heb je in het verleden zelf al getest met Google Ads en kwam je van een kale reis thuis? Heeft een agency geprobeerd om je te helpen maar kwam er maar weinig in de bus behalve dan facturen? Tijd voor een expert dus. Praat erover en we bekijken samen wat de beste volgende stap is voor jouw bedrijf.